רוצה טיפים לחיים בריאים?

הטיפול הצמחי במחלות עור- סבוריאה

מה זה סבוריאה ולמה זה תוקף אותי?

  • סבוריאה- שומניות יתר של הפנים עקב הפרשה מוגברת של חלב (סבום) מבלוטת החלב שכיחה בגיל ההתבגרוות ואינה מלווה בדלקת
  • דלקת עור סבוראית- דלקת עור אשר אינה קשורה להפרשת חלב
  • דלקת עור סבוראית בתינוקות-שכיחה בתינוקות עד גיל 3 חודשים ולרוב חולפת ללא טיפול.

איך מאבחנים אטופיק דרמטיטיס?

בסבוריאה- ניתן להבחין בקשקשים שומניים וצהבהבים על הפנים. יתכן שילוב עם אקנה

בדלקת עור סבוראית יופיעו קשקשים שומניים או יבשים באזור הקרקפץ, צידי האף, גבות, אוזניים, מאחורי הרוזניים, בתי השחי והמפשעות. בדר”כ יתלוו תסמינים של אודם וגרד.

בתנוקות הביטוי יהיה קליפה עבה וצהובה על הקרקפת,קשקשים מאחורי האוזניים ופריחה באזור החיתול

הגורמים לסבוריאה הם חוסר איזון הורמונאלי, זיהום פטרייתי, מתח ולחץ, ניקוי מוגבר או  חשיפה לחומרים מגרים כמו אלכוהול.

אין לך מה להפסיד! פגישת ייעוץ ללא עלות

התקשרו אלי

כתבו לי

סבוריאה -טיפול טבעי

ברפואה הסינית המחלה מתוארת במופע של רוח ולחות הנובעת מחום ורוח בדם.

דיקור בלייזר רך

  • בניגוד לדיקור במחטים, לדיקור הלייזר יש יתרון רב מכיוון שניתן לטפל גם בנגעים עצמם. מטרת הטיפול היא לסלק רוח וחום מהדם, בעיקר באמצעות טיפול בנקודות מקררות ומאזנות כמו LU11 ו BL40.
  • הלייזר תורם לשיפור שרימת חומרי הזנה ודם לרקמה הפגועה. הוא מגביר את ייצור האנרגיה (ATP) ברקמה הפגועה ומעודד את פעילות הלימפה לפינוי הנוזלים והלחות.
  • הטיפול בלייזר הרך יתמוך בשיקום הרקמה, הפחתת הנגעים ותחושת הגרד.

תזונה

  • יש חשיבות רבה לתזונה מקררת ועתירת נוזלים והמנעות ממזונות מייבשים ומחממים.
  • חשוב לאכול מזון מקרר ומלחלח– ירקות, מרקים, דייסת קוואקר,פודינג צ’יאה
  • יש להמנע ממזונות מחממים ומייבשים– סוכר לבן, קרקרים, אוכל מהיר,פחמימות פשוטות, בשר ועוף, מזון מעושן ומתועש, 
  • חשוב להמנע מצריכת מוצרי חלב ופרי הדר אשר יש תורמים לייצור ליחה בגוף והגברת מדדי הדלקת.
  • מזונות עשירים באבץ החיוני לתפקוד תקין של מערכת החיסון כגון- גרעיני חמנייה, דלעת, אגוזים, שקדים, ברוקולי, קטניות ודגנים מלאים.
  • מזונות המכילים ויטמין A החיוני לבריאות  העור כגון- פרות וירקות כתומים /צהובים וירוקים- גזר, דלעת, בטטה, פלפל, מלון, פטרוזיליה, כרובית, כרובית. כדאי מאוד לשלב שמן זית/המפ לשיפור הספיגה.
  • מזונות המכילים ויטמין C החיוני בתהליך בניית הקולגן בעור ותפקוד מערכת החיסון- פלפל, כרוב, ברוקולי, תרד ועגבניות.) פירות הדר אינם מומלצים בגלל השפעתם האלרגנית ונטייתם לייצר ליחה בגוף.
  • מזונות נוגדי דלקת כגון- בצל, שום, ג’ינג’ר
  • שתייה מרובה של נוזלים כגון- מים, מיץ לימון, תה ירוק, תה סרפד. מנתה, שן ארי, לימונית, לואיזה

המנעות מ-

  • אלכוהול
  • פחמימות פשוטות- קמח לבן, סוכר, מאפים, חטיפים, קרקרים, פסטה
  • מזונות מן החי- בשר, נקניקיות, נקניק, מזון מעובד, ג’אנק פוד

טיפול מקומי

  • הזנת ולחלוח העור עם קרמים המכילים קלנדולה, ויטמין E, לבנדר, קמומיל, פטצ’ולי, תלתן אדום, אכיניצאה ועוד.
  • חשיבות רבה לשימוש במוצרים נקיים ולא שמנים מינרלים, SLS פראבנים וכד’.

תוספי תזונה מומלצים (לאחר בדיקה של תזונה וחסרים עם איש מקצוע)

  • קומפלקס B, ויטמין B12,
  • אומגה 3 שומרת על תקינות מעטפת התא ובעלת פעילות נוגדת
  • ויטמין E,סלניום וקווטרציטין הם נוגדי חימצון בעלי פעילות אנטידלקתית
  • ויטמין A התורם לייצור קולגן ואלסטין ושמירה על גמישות העור (יש להזהר ממינון יתר העלול לפגוע בכבד והמנע מחשיפה לשמש)

צמחי מרפא (לאחר בדיקה של תזונה וחסרים עם איש מקצוע)

  • פטריית ריישי – מרגיעה, מצוייינת למערכת הנשימה והעור ומאזנת מערכת חיסון
  • צמחים אדפטוגנים העוזרים לאיזון מערכ העצבים- סנטלה, ורבנה, וויתניה, קמומיל
  • תלתן אדום- מצויין לטפול בבעיות עור ואטופיק. מקרר ומרגיע. לשימוש פנימי וחיצוני
  • צמחים מאזנים הורמונאלית- דקל ננסי, שיח אבהם, תלתן אדום

נקודות דיקור רלוונטיות

  • li4, li11, st36, st40, sp6, sp9, sp10, hr7,  bl2, bl17, bl20, bl40, gb20, liv2, liv3, du10, , du14

גוף נפש

  • העור מוגדר ברפואה הסינית כריאה השלישית.
  • העור הוא האיבר המשמעותי ביותר של מערכת החיסון המפריד בין העולם שבחות וביני ומגן עלינו מפני חדירה של זיהומים
  • כאשר אדם לא יכול להביע את רגשותיו ונקלע למצב של טריגר ריגשי, הוא עלול לעורר בו זעם וצורך לשלוט ולשנות את המציאות.
  • הזעם הנאגר בגוף, עלול להגיע למצב שהם לא יכולים יותר להכיל את הרגשות של הזעם והכעס האגורים בהם ורגשות אלה מחלחלים דרך העור.
  • הסבוריאה היא ביטוי לצורך בשליטה וחוסר יכולת להתמודד עם רכיבים חיצוניים של החיים המהווים  טריגר להתפרצות הסבוריאה.
  • מה עושים? מחפשים ערוצים לשחרור לחץ והרגעה, מדיטציה, דימיון מודרך, יוגה וטיפול ריגשי.
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן