הממרח הלאומי שלנו, מגיע באין סוף גרסאות, חלקן בריאות ומזינות, חלקן מתועשות ולפעמים מזוהמות בסלמונלה, קולי ועוד…

סלטי החומוס שנמכרים במרכולים עשויים להכיל מעט חומוס והרבה: חומרים משמרים, מרגרינה ותוספי מזון שהופכת אותם למאוד לא בריאים.

אז מה עושים? כמו תמיד הכי בטוח וטעים להכין לבד, כך אתם בשליטה על מה שאתם אוכלים. וכל כך קל להכין..

אבל לפני שמתחילים כדאי לדעת שהחומוס היא קטניה קשה מאוד לעיכול. מי שמעוניין בתחליף מאוד דומה וקל לעיכול כדאי לנסות את ממרח העדשים.

ולעבודה…

מתחילים בהשריה של החומוס. אני ממליצה להתחיל עם 1 ק”ג חומוס, כדי שיהיה לנו תמיד חומוס מוכן בשלוף בפריזר. משרים את גרגרי חומוס היבשים בהרבה מים ללילה. מומלץ להוסיף למי ההשריה חתיכה של אצת קומבו לטובת שלום בית בהמשך… (אצת הקומבו עוזרת בספיגת החומרים אשר גורמים ליצירת גזים בתהליך העיכול).

יום לאחר מכן מסננים את החומוס ושוטפים היטב.

מבשלים בהרבה מים (גם כאן מומלץ להוסיף אצת קומבו..) עד שהחומוס רך. אני ממליצה להשתמש בסיר לחץ שיקצר לכם את זמן הבישול.

נותנים לחומוס להתקרר ומחלקים למנות כולל נוזלי הבישול. (ניתן להקפיא בשקיות סנדוויץ או בקופסאות פלסטיק קטנות)

בעת הצורך שולפים את החומוס מהפריזר ומפשירים (אפשר גם במיקרוגל).

ניתן להוסיף לכל תבשיל או מרק או להכין ממרח.

ממרח חומוס

  • שני ספלי גרגרי חומוס מבושל
  • 2/3-1 כוס טחינה גולמית מאיכות טובה
  • מיץ סחוט מ-2 לימונים קטנים
  • 3-5 שיני שום
  • 1/3-1/4 כפית כמון
  • מלח

טוחנים את כל המרכיבים.

מוסיפים בהדרגה את מי הבישול עד שמגיעים למרקם הרצוי.

מוסיפים את התבלינים וטועמים.

החומוס צריך להיות קצת יותר דליל ממה שאתם אוהבים כי הוא מתמצק לאחר הקירור.

פינת החפירות

החומוס שייך למשפחת הקטניות. בשילוב עם דגן (כמו פיתה) הוא תחליף מצוין לחלבון מלא ומהווה ארוחה משביעה ומאוזנת. החומוס עשיר בסיבים מסיסים שתורמים לתחושת שובע, בויטמיני B, בסידן, ברזל, מגנזיום ואשלגן.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן