שוב סובלים מעצירות?

  • לצערנו, עצירות היא בעיה שכיחה.
  • היא גורמת לכאבים, חוסר נוחות ובמקרים חמורים יותר עלולה לגרום לתחלואה משמעותית.

מה זה עצירות?

  • ברפואה המערבית יציאה תקינה מוגדרת כיציאה בטווחים שבין 3 פעמים ביום עד יציאה פעם בשלושה ימים.
  • ברפואה הטבעית אנו מגדירים עצירות כאשר אין יציאה יומית סדירה.
  • בהנחה שאנו אוכלים כל יום, יש לפנות את הפסולת כל יום.
  • צואה שנשארת בגוף היא מקור לרעלנים אשר במקום להיות מפונים מהגוף נשארים ונספגים שוב בגוף.
  • רעלנים אלה עלולים לגרום למחלות ומחלישים את מערכת החיסון והעיכול.
  • בנוסף, צואה שאינה מופרשת, מתייבשת בגוף, גורמת לתחושת מלאות, חוסר נוחות ואפילו כאבי בטן קשים.
  • מדובר בתהליך שהולך ומתדרדר מכיוןן שככל שהיציאה מתאחרת כך מתחילים תהליכים של הצטברות, התייבשות והחלשה של המעי הגס, וקשה יותר לקדם את היציאה.
  • במקרים רבים הצואה הקשה והיציאה הממושכת בשרותים גם גורמים ליציאת טחורים אשר מהווים עוד מכשול בדרך ליציאה תקינה.
  • תהליך היציאה שאמור להיות מהיר, טבעי ופשוט הופך ל”פרוייקט” וכל הנושא הופך לטעון ריגשית, שואב אנרגיה ומייגע.

טיפול טבעי בעצירות

חשוב מאוד לטפל בבעייה כאשר היא מתחילה ולא לחכות שהתהליך ילך ויחמיר.

הפתרונות המוצעים בשוק כגון כדורים ותה משלשלים אינם מומלצים מכיוון שהם גורמים לעצלות של המעי. החומרים גורמים לפעילות פריסטלטיקה לא טבעית של המעי והמעי נחלש ומפסיק לבצע את פעולתו הטבעית. חומרים אלה יוצרים תלות והתמכרות אשר אינם רצויים.

השירותים הם לא ספרייה ולא קולנוע. אין סיבה לשהות בהם במשך שעות. זה יוצר עומס על הרקטום ועלול לגרום לטחורים.

הביקור בשרותים צריך להיות ממוקד מטרה.

רואים שאין יציאה?

  • צאו מהשרותים
  • שתו כוס מים
  • הכניסו קצת תנועה (לא חייבים לרוץ מרתון. הליכה בבית, עלייה במדרגות וכל פעילות גופנית ותנועה תהייה מבורכת)
  • תנו למערכת העיכול לעבוד.
  • כאשר תרגישו בלחץ היכנסו ונסו שוב.

כמה דברים שמומלץ בכל זאת לעשות:

  • תזונה המבוססת על הרבה נוזלים, ירקות מבושלים, סלק, גזר ובטטה.
  • דייסות שיבולת שועל וצ’יה המכילות הרבה סיבים מסיסים.
  • חליטת פשתן לפני השינה (- 1 כף זרעי פשתן שלמים בכוס מים רותחים. לצנן ולסנן ראו בסרטון מטה)
  • צריכה קבועה של פרוביוטיקה
  • שתייה מרובה של נוזלים.
  • צריכה מוגברת של ירקות ופירות עם קליפתם.
  • לשבת על האסלה כאשר הרגליים מונחות על שרפרף בתנוחת כריעה (ברכיים כפופות וקרובות יחסית לבטן). תנוחה זו גורמת ללחץ תוך ביטני ומקדמת יציאה.
  • עיסוי בטן עדין בכיוון השעון יכול לעזור בהפעלת מערכת העיכול.
  • חימום הבטן יכול לעזור. שתייה חמה וכרית חמה המונחת על הבטן יכול להפחית את הכאב ולעזור בקידום יציאה.
  • הקפידו על אכילת כמויות אוכל מתונות. מערכת העיכול היא צינור ארוך שמתחיל בפה ומסתיים ברקטום. כאשר יש לנו חסימה בדרך חשוב מאוד לא להעמיס עוד ועוד מזון ולהכביד על המערכת.
  • נטילה של מגנזיום יכולה לעזור. מגנזיום הוא מינרל המסייע בהרפיית השרירים החלקים, כמו השרירים המרכיבים את מערכת העיכול. צריכת מגנזיום יכולה לגרום להרפיית שרירי המעי ויציאות רכות. כמה לצורך? התחילו במינון של 5 מ”ג לכל ק”כ ממשקל הגוף (אשה במשקל 50 ק”ג תצרוך 250 מ”ג יומי). יש לצרוך את המגנזיום לפני השינה ולהעלות מינונים מדי ערב עד ליציאה רכה. מומלץ לא לעבור מינון של 600 מ”ג ליום

מה לא לעשות:

  • להימנע ממזונות יבשים ומתועשים כגון חטיפים, מטוגנים, מאפים, מוצרי חלב, וסוכרים.
  • במידה  ואתם צורכים תוספי סיבים חשוב להקפיד על צריכתם עם כמות מרובה של מים.
  • צריכה של משלשלים כגון אלוורה וכמוסות משלשלות אינה מומלצת אלא לזמן מוגבל בכדי למנוע עצלות של המעי.
  • במקרים אקוטיים של עצירות שנמשכת מעל 3 ימים ניתן לעשות חוקן. גם פעולה זו עדיף לעשות כמוצא אחרון ולא בצורה קבועה.

שיחת ייעוץ ללא חיוב

טיפול בעצירות בשיטת Renee PainLess

  • בטיפול משולב בקליניקה אני עוזרת לכם בשיקום מערכת העיכול בעזרת תזונה, צמחי מרפא ודיקור לייזר.
  • הטיפול באמצעות לייזר רך הוא יעיל ומהיר ואינו כואב כלל.
  • הטיפול בלייזר רך עוזר לחיזוק איברי מערכת העיכול, שיפור הפריסטלטיקה (תנועת המעי) והפחתת הנפיחות והכאבים.
  • הטיפול המשולב עם נטורופתיה, דיקור ולייזר יעזור לכם להיפטר מהעצירות במהירות!

יש לכם שאלות?

מוזמנים להשאיר פרטים ואשמח לעזור.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן