רוצה טיפים לחיים בריאים?

לא חייבים להיות טבעונים בכדי לגוון את הכריכים. לאחר שמיציתם את הגבינ”ץ, חביתה ופסטרמה הגיע הזמן להתנסות בטעמים חדשים. ממרחים נפלאים, קלי הכנה, בריאים ומזינים שיהפכו את הכריכים הבאים שלכם לחגיגה. הממרחים הם שדה המשחקים של המתכונים ולכן רוב הממרחים אינם מוגדרים הכמויות ומשקלים. בזכות העובדה שכל הרכיבים טבעוניים אפשר ומומלץ לעשות טעימות בדרך עד שתגיעו לממרח האידיאלי. את הממרחים ניתן להכין פעם בשבוע ולשמור בצנצנות מעוקרות. מומלץ לכסות את הממרח בשכבה של שמן זית. ניתן גם לחלק למספר קופסאות קטנות ולהקפיא לעת הצורך. בכדי להגיע למרקם נוזלי יותר ניתן להוסיף שמן זית. ועוד טיפ קטן לכריך המושלם: בכדי לשמור שהלחם לא ירטב מומלץ להפריד בין הלחם והמילוי עם עלה חסה. כך נרוויח כריך טרי וטעים גם לאחר מספר שעות ועל הדרך נהנה מהיתרונות של החסה

ממרח אבוקדו

מועכים אבוקדו רך לממרח. מוסיפים לימון, מלח ולמי שאוהב אפשר גם שום.

סלט חצילים של שניר

שורפים חציל עד שמתרכך וקוצצים דק. מוסיפים עגבניה קלופה קצוצה, שמן זית ומלח. אפשר להוסיף גם שום (תמיד מוסיף אך לא מומלץ לפני דייט רומנטי (-: ) ותודה לשניר ידידי על המתכון הפשוט אך המשובח

סלט תורכי של בית

טוחנים במיג’ימיקס צרור של פטרוזיליה/כוסברה + 1-2 יח’ קטנות (100 גר) של רסק עגבניות+בצל אדום. מתבלים בהרבה לימון, מלח, פלפל וכמובן שום קצוץ.

ממרח בטטה

אופים בטטה שלמה על קליפתה בתנור עד לריכוך. מקלפים (הקליפה יורדת בקלות), מועכים לממרח. מוסיפים מעט שמן זית ומלח. מי שאוהב מתיקות בכריך מוזמן להוסיף גם סילאן.

ממרח פטריות

מטגנים בשמן זית פטריות מכל הסוגים עם הרבה בצל (עדיף בצל אדום). מצננים וטוחנים. מתבלים במלח ופלפל.

ממרח פטריות ועדשים

מטגנים בשמן זית פטריות מכל הסוגים עם הרבה בצל (עדיף בצל אדום). מוסיפים עדשים שחורות מבושלות, מלח, פלפל, טימין וקצת חומץ וטוחנים. טועמים בדרך ומשפרים תיבול ויחסים. בזכות העדשים יש לנו כאן בעצם ארוחה מושלמת המכילה חלבון מלא!

ממרח קישואים

מגרדים קישואים ומטגנים בשמן זית עם הרבה בצל (עדיף בצל אדום). מצננים וטוחנים. מתבלים במלח ופלפל.

ממרח קישואים של נורית שניר

לאדות קישואים במים, לסחוט ולרסק, להוסיף מעט טחינה ותיבול. אפשר אותו דבר עם כרובית

ממרח קישואים של שלבהת 

טוחנים קישוא חי עם טחינה,שום ותבלינים טיפה ויוצא טעיםםם 🙂

פסטו

במעבד מזון טוחנים עלי בזיליקום (ללא הגבעולים), שמן זית וצנובר עד למרקם המבוקש. ניתן להחליף את עלי הבזיליקום בכוסברה, פטרוזיליה ואפילו עלי תרד ואת הצנובר באגוזי מלך, לוז, ברזיל וכד’. כמובן לא לשכוח מלח. אפשר להשתמש בממרח כפי שהוא או להוסיף לו טופו לקבלת ממרח סמיך ועשיר.

ממרח עגבניות מיובשות

טוחנים את העגבניות עם שמן הזית. מומלת להשתמש בעגבניות לחות. ניתן להוסיף לימון כבוש. אפשר להשתמש בממרח כפי שהוא או להוסיף לו טופו לקבלת ממרח סמיך ועשיר.

טפנד

ממרח זיתים, שמן זית ושום. נסו להשתמש בסוגי זיתים שונים (הקלאסי זה הקלאמטה) ליצירת מרקמים וטעמים שונים. אפשר להשתמש בממרח כפי שהוא או להוסיף לו טופו לקבלת ממרח סמיך ועשיר.
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן