מה זה קונג’י?

קונג’י הוא מאכל הפלא הסיני,

קל להכנה, קל לעיכול, מתקתק וטעים ומתאים לכולם.

הקונג’י הוא למעשה דייסת אורז המבושלת בהרבה נוזלים לאורך זמן רב.

האורז מתפרק, הופך מתקתק וקל לעיכול.

למה לאכול קונג’י דווקא בקיץ?

הרבה מטופלים מגיעים אלי בתקופת הקיץ לקליניקה עם תלונות על כאבי בטן וקלקול קיבה.

המזון הקר שאנו מרבים לאכול בקיץ: גלידה, אבטיח, שייק אייס, סלט וכד’ מאוד מקררים את מערכת העיכול ומקשים על עבודתה.

תוסיפו לזה את המזון המהיר אשנו אוכלים ביציאות המרובות מהבית שלעיתים עומד זמן רב בשמש ונוטה להתקלקל

וקיבלתם מתכון נפלא לקלקולי קיבה וחולשת מערכת העיכול.

בדיוק  לשם כך אני ממליצה על אכילה של הקונג’י

למי מתאים הקונג’י?

הקונג’י מתאים מאוד לאנשים הסובלים מקשיי עיכול,

כאלה שכל דבר עושה להם “בלגן” בבטן, גזים, נפיחות ועייפות.

הקונג’י נפלא במקרים של קלקול קיבה, שלשול ולאחר לידה.

הקונג’י מעשיר את היין בגוף, כלומר תורם הרבה נוזלים לגוף ולכן יש לו אפקט מצנן ומלחלח.

מתאים מאוד לאנשים חולים או במהלך טיפולים כימוטרפים אשר מייבשים את נוזלי הגוף.

מתאים בזמן מחלה כאשר רוצם לאכול מזון קל ומשביע, בזמן ניקוי/ דיטוקס

ומומלץ מאוד בכדי להרגיע ולאזן את מערכת העיכול.

איך מכינים קונג’י?

הכנת הקונג’י היא פשוטה מאוד-

על כל 1 כוס אורז מוסיפים 5-8 כוסות מים/חלב אורז/קרם קוקוס.

מומלץ להשתמש באורז עגול, סושי או ריזוטו. ניתן גם להשתמש באורז עגול מלא אך התוצאה תתקבל פחות דייסתית.

ההכנה הקלאסית היא ע”ב מים אך אני מוצאת שתוספת של קרם קוקוס/חלב אורז מעשירה מאוד את התבשיל ומשביחה אותו.

מביאים את הסיר לרתיחה וממשיכים לבשל על אש קטנה כ 2-4 שעות.

ניתן להכין גם בסיר בישול איטי.

אני מאוד אוהבת להוסיף בזמן הבישול גם מקלות קינמון ושורש ג’ינג’ר שמשדרגים אותו גם מבחינת הטעם וגם מבחינת הפעילות הרפואית. (שניהם תבלינים מאוד מחזקים, מחממים, משפרים שריפת שומנים, מפנים ליחה ועוד..)

לאחר שהקונג’י מוכן ניתן לשמור במקרר ולחמם כל פעם לפי הצורך.

אני תמיד מוסיפה בחימום גם קצת פירות יער שהם אנטיאוקסידנט חזק ואבקת קינמון.

הדייסה מתקתקה בטעמה אף ניתן להוסיף המתקה לפי הטעם: סטיוויה, דבש, סילאן, רסק תפוחים ועוד.

הכנתם? פרגנו בתגובות

בתאבון (-:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן