גזים ונפיחות

גזים

גזים ונפיחות בבטן

הרבה סובלים מזה, מעטים מדברים על זה.

נפיחות בבטן וריבוי גזים הם לא תופעה מחמיאה במיוחד. זה כואב, מציק, מביך והורס את איכות החיים.

הגורמים לנפיחות בבטן

הגזים הנוצרים במערכת העיכול הם תהליך לוואי טבעי כתוצאה מפירוק המזון במעי. בממוצע כל אדם פולט כ 1-1.5 ליטר גזים ביום.

כשהעיכול תקין, הגזים הללו הם נטולי ריח ואינם כואבים. הבעייה מתחילה כשיש שיבוש במערכת…

מזונות מסויימים שאינם מתפרקים בקלות במערכת העיכול, גורמים ליצירת כמות גדולה של גזים במעי.

יתרונות הטיפול בגזים ונפיחות בשיטת Renee PainLess

טכנולוגיה מתקדמת- לייזר רך, היפרתרמיה, רפואת תדרים

שילוב שיטות טיפול בהתאמה אישית- דיקור, נטורופתיה, לייזר רך, היפרתרמיה, ICS

טיפול ללא כאב- דיקור ללא מחטים, טיפול עדין ונעים

טיפול אישי- אין מטופלים אחרים במקביל אליך

שעות קבלה גמישות- זמינות תורים לאורך כל היום

תמיכה וליווי שוטפים- לאורך כל היום בוואטסאפ

מיקום נח ונגיש- בכפר סבא, רחוב התע”ש, חנייה ללא תשלום באזור

מחיר משתלם- מוכר ע”י חברות הביטוח, הנחה לסדרות ופריסה לתשלומים

לשיחת ייעוץ ללא עלות

מזונות העלולים לגרום לנפיחות בבטן

מזונות עשירים בסיבים כגון קטניות

דגנים מלאים

ירקות ממשפחת המצליבים (כרוב, קולורבי, ברוקולי וכד’)

 ממתיקים מלכותיים

תוספי מזון

חומרים משמרים

כל אלה עלולים להיות גורם אלרגני במערכת העיכול, להכביד עליה בפירוק המזון ולהגדיל את כמות הגזים הנוצרת בתהליך התסיסה.

איך נמנעים מגזים בבטן?

ניהול יומן תזונה

כדי לגלות מה הגורם לבעיה חשוב לנהל יומן תזונה ולתעד כל מה שאנו אוכלים.  לפעמים דווקא מזון שנחשב בלתי מזיק עלול להיות הגורם לבעיה. 

ביומן יש לתעד את המזון (גם את הנשנושים..) ואת כאבי הבטן והגזים.

סילוק החשודים המיידים

מומלץ להתחיל בהורדת המזונות הבעייתיים מהתזונה למספר ימים ולבדוק שוב אם הבעיה נפתרת. אם אתם לא רוצים לוותר על מוצרי חיטה, חלב ודגנים כדאי לבדוק כל פריט בנפרד.

הנבטה

ההנבטה משפרת מאוד את איכות החלבון בקטניה ומקלה על העיכול.

איך מנביטים? 

משרים את הקטניות במים (עדשים כשעתיים, שעועית ללילה).  לאחר ההשריה מסננים,  מניחים על מסננת ומעבירים מתחת לזרם המים בכיור מספר פעמים ביום. 

עדשי מאש נובטים תוך 24 שעות, לשאר הקטניות לוקח קצת יותר זמן.  לאחר שהעדשים הוציאו זנב קטן ניתן להקפיא ולשמור לעת הצורך.

גם ללא הנבטה חשוב לדעת שיש הבדל בין הקטניות. עדשים אדומות, שחורות, צהובות ומאש מתעכלות בקלות רבה, שעועית עלולה להיות מאתגרת למערכת עיכול חלשה.

טיפול טבעי

פרוביוטיקה

במעי שוכנת לה אוכלוסיית חיידקים=פלורה, וכמו בחיים, חלקם טובים וחלקם רעים. 

ככל שהפלורה הטובה גדולה יותר, היא תופסת יותר שטח ולא מאפשרת גדילה של החיידקים הרעים.  תפקיד הפלורה לפרק את המזון ולכן מחזור בפלורה טובה מקשה על פירוק המזון. מומלץ מאוד להעזר בפרוביוטיקה חזקה המכילה חיידקים חיים בכמות גדולה (לפחות 12 מיליון). חשוב לדעת שלפעמים בתחילת הטיפול יש החמרה של הסימפטומים עד שהגוף מתרגל ומורגשת הטבה.

במידה ואין שיפור כדאי לעבור לפרוביוטיקה ללא FOS, זו פרוביוטיקה ללא סיבים אשר עלולים לגרום לקשיי עיכול אצל אנשים הרגישים לכך.

אנזימי עיכול

פעולת העיכול מתאפשרת בזכות אנזימי עיכול שעוזרות בפירוק המזון.  לעיתים יש לנו חוסר באנזימי עיכול ופעולת העיכול איננה יעילה, תוססת ומייצרת גזים. 

ניתן לצרוך תוסף של אנזימי עיכול בסיום ארוחות כבדות וקשות לעיכול. חשוב לבחור תוסף המכיל מגוון של אנזימים, כל אנזים מפרק סוג אחר של מזון.

צמחי מרפא

הטעם המר משפר את פעילות מערכת העיכול. הוא גורם להפרשה גדולה של חומצות עיכול.

צמחים מומלצים: תה ירוק, קמומיל, מנטה, קינמון, שומר, כשותית, ורבנה, גרניום וכד’.

גם משקה אלכוהולי על בסיס צמחים כמו ערק או יגרמייסטר יעשה כאן עבודה טובה.

ניתן גם לרכוש כמוסות שמן מנתה אשר מסייעות לשיפור העיכול.

לא שותים בזמן הארוחה

הנוזלים מדללים את חומצות העיכול ומקשות על מערכת העיכול.  מומלץ לסיים את השתייה עד חצי שעה ולחזור אליה שוב כשעה אחרי האוכל.

הפרדת מזונות

עיכול של פחמימות, פירות וחלבונים מן החי דורשים אנזימי עיכול שונים. לפעמים הם סותרים אחד את השני ולכן כדאי להפריד את הפריטים הללו בזמן הארוחה. 

לדוגמא, ארוחת צהריים המבוססת על חלבון מן החי איכלו בתוספת ירקות מוקפצים או סלט.

את מנת הפחמימות (אורז, פסטה, לחם)  מומלץ לאכול בערב.

את הפירות לאכול במרווח של שעה מכל מזון אחר.

אורחים לא רצויים

סלקו מהתזונה שלכם מזונות מתועשים, ממותקים, סינטטיים ועברו לאוכל אמיתי וביתי.

פתח צ'אט
צרו איתי קשר!
היי! מה כואב לכם?